25 Ocak 2008 Cuma

Neden OKS

Neden OKS‘ye hazırlanıyoruz ?
• Bu sınav bir kere uygulanması özelliğiyle sadece tek bir fırsattır
• OKS ÖSS’nin alt yapısını oluşturur, bu nedenle asıl hedef ÖSS’dir
• Öğrencilerimiz ÖSS’de bir adım önde olacaktır.

ÖSS kazandırma başarı oranı en yüksek okullar yukarda adı geçen okullardır. Bunun nedeni,ortaöğretim kurumlarının eğitim kalitesinde ki seviye ve sahip olduğu fiziki, teknolojik alt yapısıdır. Üniversiteye yerleştirmede kullanılacak ÖSS puanı ortaöğretimde alınan başarının katkısıyla daha da artacağı için bu liselerin herhangi birinden mezun olmak diğer öğrenciler karşısında doğrudan avantaj sağlayacaktır.

Bu yıl (2008) OKS son kez uygulanacaktır.
2008-2009 eğitim öğretim yılında sınav sistemine gtirilen değişliklikler ilk kez uygulamaya konacaktır. İlköğretim öğrencilerimiz artık bu yıl sonundan itibaren yeni sistem uyarınca gerçekleştirilecek olan her sınıfın sonunda seviye belirleme sınavına girecekler. Herhangi bir ortaöğretime yerleşebilmek için baraj puanı geçmek gerekir. OKS’de taban puan 160’dır.ancak herhangi bir ortaöğretim kurumuna yerleşebilmek için o okulun bir önceki yıl en son aldığı öğrencinin puanının üzerinde bir puan almış olmak gerekir. Yani her lisenin taban puanını bir önceki yıl o okula en son yerleşen öğrencinin puanı belirler.

Hiç yorum yok: